Vi tutar och kör

Det har varit dåligt med skrivandet ett tag nu men allt annat går så hiskligt fort. Tre dagar har jag varit på skolan från tidig morgon till sen kväll den här veckan. Master class med Klara Hellgren på måndag, rep med pianist och uppspel inför MC imorgon, skivrep hela helgen och så inspelning nästa veckoslut. Vad ger ni mig för det?

Idag kom jag till skolan 7:45. 14 timmar senare kom jag hem igen. Jag har sjungit, övat piano, haft kvartettrep och kvartettlektion, två timmar orkester och inte minst övat - 5,5 timmar(!) Trodde aldrig jag skulle komma upp i så mycket tid. Nu när jag tänker efter har jag nog inte gjort så mycket mer än att öva under dagen men när jag var igång var det inte ens jobbigt. Nu säger min nacke bestämt ifrån men vad mer var att vänta?

Annars händer inte så mycket. Ändrade Uppsalatider, sött mail från C, Fröken fyller år - Hurra, hurra och enligt överenskommelse är Hjalmar från och med i torsdags mitt ansvar på måndagar. OK, det blir trevligt att hänga med brorsan! Gällande en bild på min ursnygga bokhylla är den på gång men ni får ge er till tåls ett tag till. Före måndag hinner jag bara inte! God natt!

Övningsboken (känn er imponerade)

15 stråkövning
15 vibratoövning
20 Sevcík
20 Schradieck
20 Kreutzer
20 Flesch
20+40+30+10 Mozart
60+40 Svendsen
20 SHOF

= 330 min

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0