Sankta Lucia

När jag gick ensam hem genom ett frostigt Bollnäs igår var jag alltigenom lycklig. Min plan var då att jag skulle gå upp i tid och hjälpa till med städningen. Jag trodde att jag skulle vara mycket piggare än de som varit uppe och festat hela natten.

När jag vaknat var det kört. I två timmar låg jag kvar i sängen och varvade TENS och spikmatta, åt ipren och smörjde ömma muskler med zon. Sen kunde jag ta mig upp. Jag kom till träkyrkan i samma ögonblick som de lämnade över nycklarna till uthyrarna. Perfekt timing.

Jag åkte till skolan istället och ordnade det sista inför Lucia på Freluga Gård. Det kändes halvbra förberett och jag var rätt orolig att det inte skulle hålla men succén var ett faktum. Det var så himla mysigt!


Såhär såg vi ut förra året. Nu var vi bara fyra och hade ny tenor och bas men det finns tyvärr inga bilderfrån i år. Stället är fantastiskt. "Här skulle man fira jul!" sa August, och det har han rätt i.

När vi kom tillbaka till skolan bestämde vi oss snabbt för att fortsätta lussandet. Helt oanmälda travade vi in på Hemköp med brinnande ljus i full Luciaskrud. Vi gick några varv runt hyllorna och stannade slutligen framför godiset och kassorna. Jag tror vi gjorde ännu större succé där.

Nu ska jag dammsuga innan Luciarepet i skolan. Kroppen är nästan glad igen.

Att man kan vara så glad. Att det får vara så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0