Fuck you, your fucking fuck!

Imorgon ska jag ut i skogen och leka med de nya konfirmanderna. Det har jag sett fram emot länge. Förra årets läger var nog det trevligaste jag någonsin varit på.

För övrigt har läget varit lite lågt i veckan. När folk har frågat hur det går och hur jag trivs har jag på rutin svarat att allt går så bra och att jag har så roligt men jag är slutkörd. Halva jag har redan gett upp och den andra halbvan har gått och gömt sig någonstans. Jag vet att den finns där men den når inte riktigt fram. Jag har ont och hänger inte med på lektionerna, känner mig allmänt efter och okunning och så vidare. Alla ställs förmodligen inför såna situationer men nu har jag verkligen gjort ett aktivt val att under ett år vistas i en miljö där jag inte känner mig riktigt hemma. Det går lite skakigt men samtidigt som jag inte förstår vad som fick mig att fatta det idiotiska beslutet är jag lite stolt över att jag vågade.

Hursom. Nästa helg är en sådandär helveteshelg man inte trodde var möjlig. Trippelbokad. Uppsala och sjukgymnast, Visby och Linköping på turné och SHOFrep i Bollnäs. Sjukgymnastbesöket gick som tur var att boka om utan att behöva vänta i ännu ett år men i den vevan uppdagades det kända remissproblemet. Tack Jesus för det. Så var det bara två saker kvar att välja mellan. Min första plan var att delta i Visbyturnén och sedan hinna vara med på repet i Bollnäs också. Schemat i Linköping verkade vara löst upplagt och inga "viktigare" konserter skulle äga rum. Trodde jag. Så var det dock inte. Efter att ha fått mig en, om än löst kastad så ändock, känga av producenten blev jag verkligen tvungen att prioritera bort något. Till en början hade jag inte en tanke på att skippa SHOF. Jag behöver verkligen repet och har sett fram emot helgen länge. Men, GUF har prioriterats bort många gånger. För många. Nu blir jag med på hela turnén och får finna mig i att drömma mardrömmar om Brahms tills efter konserterna. Eventuellt öva järnet och se till att alla satserna sitter som berg tills dess. Peppar, peppar.

För vad är väl en rephelg med SHOF? Det kan ju vara urtrist och dötråkigt och... bara en fantastisk orkester, trevliga människor, underbar musik och Sveriges bästa dirigent...

Knasiga förkortningar:
GUF = Gävleborgs Ungdoms Folkband
SHOF = Södra Hälsinglands Orkester Förening
Snyggt med särskrivningar och allt för förtydligande.

Morgondagen blir bra! Klart, slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0