Jaha

Idag har hittills en och en halv timme ängnats åt att ringa runt och bråka om remisser. Igår bröt jag ihop när jag talade med verksamhetskoordinatorn på Ackis och därmed sattes några hjul i rörelse. Jag har pratat med
1. Sur läkare/sjuksköterska/receptionist på hälsocentralen i Bollnäs.
2. Snäll människa på vårdgarantienheten på Ackis. (som desvärre inte kunde göra någonting...)
3. Fantastisk man (som jag helst skulle vilja ha i byrålådan resten av mitt liv, tack Jesus för lite socialkompetens!) på medecinenheten i Bollnäs. Han kunde egentligen inte göra någonting heller men han skulle försöka ändå(!) och kolla upp varför de namnen jag hade kommit med på fel papper. Dessutom skulle han undersöka om han kunde göra någonting för att hjälpa mig trots att jag egentligen hamnat på helt fel ställe. Kärlek!
Klockan 13 kommer vårdgarantienhetsmänniskan i Gävleborg tillbaka från något slags uppdrag så då blir det till att ringa dit igen. Lena pratar med Camilla och ekonomienheten på Ackis. Den käre Erik är tyst. Om jag räknar med de människor som de människor jag har pratat med sagt att de ska prata med har jag engagerat minst tio personer angående min remiss idag. Nödvändigt? Nej. Men hur skulle jag annars göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0