jag överlevde!

Den femte maj har varit och farit. Närkursen Historia B avslutades skrev jag en lista på vad jag måste ha gjort innan det datumet. Den blev tjugonio uppgifter lång. Igår, klockan 23.58 lämnade jag in den sista. Jag klarade det!

De sista dagarna var omänskliga och igår kom den verkliga slutspurten. Tre plus tre. Först var det muntliga redovisningar i skolan. Så snart jag kom hem satte jag mig och skrev. Från halv fem till elva. Tio sidor. Tre uppgifter. Jag glömde att äta. Men: Jag klarade det!

Nu ska en psykolohisk undersökning värkas ihop - före tolv, ofcourse. All ork, inspiration och motivation har tagit semester. De senaste veckorna har dessutom varit späckade av omvälvande förändringar i mitt och andra människors liv. Saker jag borde ha tagit mig tid att reagera på när de hände men inte hade möjlighet till. Jag var stressad över antagningsprov och inlämningsuppgifter men hann inte vara stressad för att jag måste vara effektiv. Jag var överlycklig för att jag kom in på skolan men hann inte vara glad för att någon dog och uppgifterna skulle lämnas in. Jag han heller inte vara ledsen eller stressad eftersom jag ändå var lycklig... ni förstår grejen.

Jag tar studenten
Jag har ett sommarjobb
Jag vet vad jag ska göra efter sommaren
Idag mötte jag den person jag har varit mest rädd för i världen och blev glad för att han var glad
Jag vill krama en vän jag saknar
Marimba är snart här
Sara fyller år
Uppsatsen ska vara inne om sex och en halv timme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0