färdig!

Nu väntar en hel vecka för att bara klia sig på magen. Om min svenska är knasig det beror på att jag just pratat italienska i fyrtio minuter. Molto förvirrande. Särskilt som jag bara kunde tänka på inglese och francese under tiden. Hörförståelsen gick som en dans, läsförståelsen var tokenkel men på skrivdelen blev jag stressad. Stackars människa satt ju bara och tittade på mig eftersom ingen annan gjorde provet. Jag har inte varit särskilt motiverad så varför tvingar jag henne att sitta kvar bara för min skull? De tre delarna gick på en halvtimme och sen var bara pratet kvar. Och jag pratade. Och pratade. Sen pratade hon. Ord jag gärna hade kommit ihåg var landet (campagna) och kanske (forse) det tog liksom stopp ibland - a volte. Men nu är det gjort. En till papper ska lämnas in, på fredag morgon så nu ska jag hem och göra det. Och köpa glassen.

Ci vediamo in un'altra vita!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0