hemma

Det har varit en skön och på skolarbetesfronten händelselös helg.

Den började med chokladmuffins och kaffe hos den andra hälsingen, mitt ntåg skulle ju inte gå förrän fyra så jag hade all tid i världen på mig trodde jag. Just den tanken slutade med att jag sprang (för typ andra gången sen i maj) genom stan till stationen för att sedan få vänta i tio minuter på perrongen innan tåget kom. Fullpackat var det och jag hade ingen platsbiljett. Uppsala - Gävle avnjöts på en fällstol i hörnet bakom väskställningen. Trött som jag var somnade jag innan tåget lämnat stationen men vaknade efter tio minuter av att en väska ramlade ner på mig. Aj.

Mormor och morfar hämtade i Bollnäs och skjutsade mig till Marma. Jag sov hela bilfärden dit, jag sov mig genom en behandling och jag sov hela vägen hem. Väl hemma åt jag fullkornsnudlar med korvstroganoff sen sov jag lite till på vardagsrumsmattan innnan jag orkade gå upp till min säng. Fullkornsnudlar är för övrigt den mest onödiga och överflödiga uppfinning som finns. Nudlar ska vara vita, billiga och smaka starkt. Grådassig pasta som har snurrats till för att likna den äkta varan är inte gott!

På lördagen löstes melodikrysset i vanlig ordning sen sov jag lite till. Det städades. Linn kom. Tacos åts och melodifestivalen genomleds. Nej, nu var jag orättvis. Så dåligt var det inte. Och jag älskar Björn Gustavsson!

Idag har jag läst min underbara bok. Väskan var som vanligt tung av skolböcker och jag hade till och med låtit bli att vara med mina älskade konfirmander för att plugga. Som om. 300 sidor läste jag men noll ord har producerats.
Ingrid kom och fikade en snabbis. Mysigt och trevligt på alla sätt och vis. Hon skjutsade mig sedan till Rengsjö där pappa och Linn spelade med Rengsjö Kyrkokör. De har skrivit en mässa ihop till den gudsförgätna byn.

Linn skjutsade hem mig och Emil. Nu är jag hemma. Längtar till sängen och min bok igen. Nu har jag lästa långt mer än hälften. På torsdag ska uppsatsen vara inne. Det ska nog gå.

Hjälp, vad jag är trött. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0