Blogstop

Om jag ska få någonting gjort stänger jag av telefonen och internet, annars blir mina dagar söndrade. Du kanske skulle testa det, Moa.
Så sant, så sant. Attans, jag som just börjar få en massa kommentarer som jag vill utreda var de kommer ifrån. Men. Jag SKA ta studenten i vår. Så är det bara. Alltså, från nu till och med den femte maj är jag strängt förbjuden att blogga, kolla andras bloggar, sitta vid msn och så vidare. Inget internet förutom för skolsyfte. Telefonen är (så fort jag rett ut allt med ackis) enbart på mellan 18 och 19 på kvällen för akuta fall och rensning av dagens sms-skörd.

Jag måste avsluta med att dokumentera galna familjens lunchdiskussion:

(P)Ja må han leva, ja må han leva... D DDD A, F# F#F#F# D... Det blev inte så kul som jag trodde...
(S)Ludvig von Beethoven men vem fann Mozart?
(P)Ludvig von Beethoven men vem fan är du?
(Hela familjen bryter ihop av skratt)
(A)Nej, den potatisen vill jag inte ha! Vad ful den är!
(Mo)Men Adam! Så säger man inte, tänk om potatisen blir ledsen nu!
(Pappa tar upp potatisen och börjar trösta den)
(E)Har du sett dig själv i spegeln, Adam? Du är inte så vacker själv.
(A)Kan jag få din oliv?
(Ma)Sara Marimba är fint.
(P)Marimba maruscha?
(E)"Emil är en trygg bas" står det.
(Mo) Jag vill duka av!
(E) Nej, jag.
(Mo) Pappa gör kaffe, Emil dukar av och jag stoppar ner i diskmaskinen.
(Ma) Yes, box. Jag har gjort choklad.

Önska mig lycka till nu, men vänta er inget svar förrän den sjätte maj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0