I've been looking for freedom...

Imorgon får jag sova hur länge jag vill. I min egen säng. Jag behöver inte vakna av att klockan ringer halv sex och kämpa mig upp ur min kalla, hårda säng genom en kall, hård källare till en kall, hård värld. Dagen har varit lång och märklig på många sätt och vis. Delat pass innebär att man börjar jobba sju på morgonen, har lunchrast mellan ett och fyra och sedan fortsätter jobba till klockan nio på kvällen. Trots min perfekta planering (som började med att gå åt pipsvängen eftersom jag försov mig (hur många gånger har du tittat på klockan tio över sex och tänkt "fan, det här går inte"?)) som var nitiskt polerad in i minsta detalj har jag varit konstant stressad eftersom ingenting gick som det skulle. Mina mattider är nog de sämsta jag haft. Någonsin.
06:15: fil, banan och flingor på stående fot.
15:20: en halv påse quornbitar, grillade grönsaker och tzatsiki i mängder.
20:30 en bit prinsesstårta som blivit över efter the old folks.
22:00 tacos - utan majs. ensam.
Vad krävs mer än det för att man ska vara helt slutkörd och nära att börja stortjuta för att majs i tacos uteblir? Tja, min arbetsdag har också varit speciell. Jag har blivit spydd, nyst, dreglad och kissad på. Det var mindre roligt. Mer roligt är att bli kallad "älskling" av en dam (modell äldre och otroligt vacker). De kramar, blickar och den totala uppskattning jag får slår vilket MVG som helst. När den propra herren för sjuttioelfte gången frågar mig var man kan hitta bortsprugna fruar (frun dog för en massa år sedan och jag går sönder innombords varje gång han frågar efter henne) lägger den betydligt mindre propra herren en hand på min axel och frågar med en mycket bister ton om mannen besvärar mig. Hur ska jag klara mig utan mina ögonstenar i tre hela dagar? Förmodligen alldeles utmärkt. Jag har absolut ingenting planerat förutom att sova och vara ledig. Kanske försöker jag få någon ordning på hus och trädgård om jag orkar. Tre dagar. Sommarens längsta ledighet i sträck. Jag kommer att bli så rik! (23 timmars OB för storhelg - tack, Jesus!)
På bebisfronten intet nytt. Det blir säkert bara en spårvagn.
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0