?och ibland är allt bara helt rätt.

Jag vaknade kvart i sju. Underbar dag. Det har snöat över en decimeter! Jag åt frukost länge och efter gårdagens eldande räckte varmvattnet både åt mig och pappa. Har inte gjort så mycket annars. Packat lite, läst lite till italienskan, spelat och suttit vid datorn. Valde att gå min promenad när det snöade som mest och krockade nästan med en långtradare i backen. Fick slänga mig i ett dike när den kom dundrande, jag blev ganska blöt.

Men mest av allt har jag varit glad. Gråtit en skvätt när jag såg klipp från vänner och cityakuten på youtube. Tittade på foton från ettan på skolans hemsida också och grät ännu mer. Börjar visst bli blödig.

Mamma och bröderna kom hem nyss. Alla var på ett betydligt gladare humör än igår. Såhär sa Simon:

?Jag har skottat och Adam har lekt i snön. Sen blev han arg för att jag bara skottade så då kastade jag lite snö på honom så att han blev glad igen.?

Det är hårt att vara storebror ibland, men praktiskt att lillebror är lättroad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0