bara för att komma igång...

Man måste ju börja någonstans menar jag. Det är bättre att jag skriver lite här än bara stirrar på ett tomt öppnat dokument och inte får ner ett ord (det är så jag till största delen tillbringat min långhelg).

Jag har också läst andras bloggar så för att följa med strömmen ska jag lista vad jag har att göra. Klockan är nu 19:46 den första maj. Innan klockan fem på morgonen den fjärde maj ska jag vara klar med:

·        Historia: uppsats (eller skriftlig inlämning som Emma kallar det) om 1900-talets första hälft dvs. Ryska revolutionen.

·        Historia: Samma lika om 1900-talets andra hälft dvs. Vietnamkriget.

·        Internationella relationer: Samma lika om maorier.

·        Psykologi: Uppsats om utvecklingspsykologi.

·        Psykologi: Uppsats om psykiska besvär + reflektioner om en bok som handlar om en person med psykiska besvär (Jag har läst boken! Tjoho!)

·        Ett rekommendationsbrev på franska.

·        Imorgon MÅSTE jag lämna in loggboken inför Kebnekaise, annars får jag inte följa med!

·        Engelska: Läsa boken ?Tis och skriva om den. Det kan jag faktiskt göra i Prag och lämna in på måndagen när vi kommer hem men? det känns inte så roligt.

·        Hitta på något att berätta om de judiska kvarteren i Budapest. Kulkul men hur ska jag hinna?!

Inte hjälper det heller att lärare är snälla (och realistiska till skillnad från mig) och skjuter fram mina inlämningsdatum för att jag inte ska jobba ihjäl mig. Det leder bara till att jag tycker synd om lärarna som ändå kommer att få in en massa arbeten alldeles för sent och får arbeta ihjäl sig innan skolan slutar för att kunna sätta betyg. Måste människor vara så snälla, man får ju bara dåligt samvete när man inte lever upp till förväntningarna från människor som faktiskt tror på en?

Förutom det ska jag visst:

  • Bestämma vilka veckor jag ska vara gatumusikant i sommar ? måste få tag i Sara vilket inte är det lättaste (hur många 16åringar jobbar så de aldrig är hemma och saknar mobiltelefon)
  • Växla pengar.
  • Packa.
  • Köpa vandringskängor till Kebnekaise.
  • Gå till optikern i morgonbitti eftersom jag tack vare min far måhända skelar.
  • Maila till Alex så jag kan planera mina resor i sommar.
  • Prata med en massa människor om en massa problem som jag just nu och för alltid önskade inte fanns.

Nu har jag klagat i 13 minuter och inte fått ett dugg gjort.

Men det händer också en hel del bra saker:

  • Sista april som var otroligt roligt ? min första gång i Uppsala för övrigt. Det var nog det närmaste en normal dag jag kommit på länge.
  • Resan är galet nära vilket jag inte kommer att förstå förrän jag sitter på planet.
  • Pappa har av någon anledning fått för sig att sätta in TVÅTUSEN kronor extra på mitt konto vilket löser alla mina ekonomiska problem fram till jul ungefär.

Egentligen har jag det nog inte så illa. Tänk på alla som inte ens får gå i skolan bara. Dessutom har jag just firat min nyrikhet genom att köpa frukt och godis på ICA för 150 kronor. VINDRUVOR och OST! Vilken lyx! Så nu kör jag. Önska mig lycka till. Jag blir åter kontaktbar efter Kristi himmelsfärds?   


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag kan trösta dig med en sak: När vi kommer hem på måndagen har du en hel kväll på dig att skriva psyken. Och franskan tror jag ärligt att jag skiter i.

2007-05-01 @ 21:37:46
URL: http://bananasplit.blogg.se
Postat av: Rebecka

helt ärligt..vi har helt sjukt mkt att göra..Fast ja, då slipper vi ju göra det nån annan gång:P Ha ingen panik med någonting, ta en sak i taget och strunta i det du inte orkar så går det nog jättebra.

2007-05-01 @ 21:58:25
URL: http://Kravbanan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0